Udvider dyrskue-deltagelse

Hornsyld Købmandsgaard A/S har fået større geografi og styrker derfor sin dyrskueprofil

- Dyrskuet er et godt sted for os at vise flaget og møde landmændene til en snak om, hvordan det går og hvad vi kan tilbyde. Det er vigtigt og naturligt for os at være med her, og derfor udvider vi i år vores deltagelse på dyrskuerne.

Det siger salgsdirektør Henrik Hedegaard, Hornsyld Købmandsgaard A/S i forbindelse med at virksomheden har valgt at skærpe sin dyrskueprofil og være med flere steder rundt i landet.

Hornsyld Købmandsgaard er med på Lemvig Dyrskue den 4. og 5. juni, i Det Fynske Dyrskue i Odense den 10. -12. juni og på Det Østjyske Dyrskue i Horsens den 17. og 18. juni. De foregående år har der udelukkende været deltagelse i Horsens

En større geografi

Hornsyld Købmandsgaard A/S vækster i disse år over det meste af landet og udvider løbende sit geografiske salgsområder med henblik på nye kundeemner.

I juni 2015 købte virksomheden Hedegaard Agros fjerkræfoderfabrik i Gødstrup for at fremtidssikre produktionskapaciteten og med henblik på fortsat vækst på det danske grovvaremarked.

- Horsens-skuet er i vores naturlige opland tæt på hovedafdelingen i Hornsyld, men vi har nu fået en større geografi og har kunder i det meste af Jylland og på Fyn, og derfor tager vi med på flere skuer, siger Henrik Hedegaard.

- Vi ser frem til at være med på dyrskuerne, hvor vi møder rigtigt mange mennesker og opnår en synlighed. Vi vil samtidig gerne bakke op om dyrskuerne, fordi vi mener, at det er et godt og vigtigt arrangement, der også har noget at byde på for bybefolkningen. Det er vigtigere end nogensinde før, at landbruget viser åbenhed og fortæller omverdenen, hvad landbruget står for.

Præsenterer forretningen

Markedsføringskoordinator Anders Kristensen, Hornsyld Købmandsgaard, står i spidsen for planlægningen og koordineringen af dyrskue-deltagelsen og er blandt de medarbejdere, der kan træffes på dyrskuestanden de tre steder.

- Vi præsenterer virksomheden og er klar til at fortælle om nyheder og produkter. Kunder og andre interesserede kan komme og hilse på og få en kop kaffe, og man kan få svar på faglige spørgsmål, siger han.

På standen kan man bl.a. høre om grovvarer, foder, gødning, sædekorn, græsfrø, planteværn og handel med korn. Man kan også høre om foder og foderplan til heste, træpiller, briketter og meget andet af interesse for landbruget.

- Vi håber at se mange af vores kunder og andre interesserede, som gerne vil høre om, hvad vi har at byde på, siger Anders Kristensen.

Han oplyser, at Hornsyld Købmandsgaard A/S igen i år sponsorerer foder til dyrene på dyrskuepladsen i Horsens.

En af de få private

Hornsyld Købmandsgaard er en af de få private grovvareforretninger, der er tilbage i Danmark.  Forretningen blev etableret i 1932. Hornsyld Købmandsgaard A/S har ca. 150 ansatte. Virksomheden består af tre selskaber, nemlig Hornsyld Købmandsgaard A/S, HK Trælast A/S og HK Olie A/S.

Grovvareafdelingen, Hornsyld Købmandsgaard A/S, har landbruget som største kunde. Der købes korn, sælges foder og andre produkter. Der er lokationer flere forskellige steder samt foderfabrikker i Hornsyld, Horsens og Gødstrup.

HK Trælast har afdelinger i Hornsyld og i Ry med XL-byggemarkeder.  HK Trælast har desuden en projektafdeling, HK Haller, der beskæftiger sig med projektering og bygning af erhvervsbyggerier over hele Danmark.

HK Olie sælger fyringsolie i hele Danmark, landbrugsdiesel diesel samt andre energiprodukter og råder over 25 tankstationer i Jylland.